لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search
نمایش از زندگی امام سجاد

سه نمایش از زندگی امام سجاد(ع) در نمایشگاه قرآن کریم روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری قدس :  مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: سه نمایش از زندگی امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه در نمایشگاه قرآن به روی صحنه می‌رود.

حجت الاسلام مرتضی وافی گفت:

۶ متن نمایشی به قلم سید مصطفی موتورچی مرتبط با زندگی امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، رونمایی می شود که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، سه نمایش در روزهای پنجشنبه تا شنبه ۱۷ تا ۱۹ فروردین، پانزدهم تا هفدهم ماه مبارک رمضان همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) در بخش ترویج صحیفه سجادیه به روی صحنه خواهد رفت.

وی درباره فراز و نشیب های زندگی حضرت زین العابدین گفت: امام سجاد (ع) در طول حیات خویش، با بیش از ۱۱ خلیفه اموی هم عصر بوده و بیش از ۷۰ جنگ در طول حیات ایشان میان گروه های مختلف اسلامی واقع شده است. حوادثی مانند قیام توابین، قیام مختار، حمله به مکه و آتش گرفتن کعبه، فاجعه مدینه و قیام حَرّه، بخشی از وقایع زندگی امام چهارم است که مجموعه این حوادث می تواند ظرفیت های مناسبی برای نگارش متن های نمایشی باشد.

حجت الاسلام وافی اضافه کرد:

علاوه بر این حوادث، نکات و موضوعات مرتبط با چگونگی معرفی صحیفه سجادیه، نحوه نگارش و حفاظت آز آن، همچنین موضوعات متنوع مطرح شده در صحیفه سجادیه مانند مسائل مربوط به تربیت فرزند یا نحوه رفتار با پدر و مادر از مواردی است که می تواند در قالب طرح های مختلف نمایشی ارائه شود.

این پزوهشگر مذهبی ادامه داد:

در ماه رمضان سال گذشته، بیش از ۳۰ برنامه تلویزیونی در قالب نمایش حقیقی (رئال)، بر اساس معارف صحیفه سجادیه در شبکه جام جم تولید و پخش شد که مورد تقدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه قرار گرفت. در نمایشگاه امسال از برخی گروه های فعال در زمینه تولید و ارائه متون نمایشی از زندگی امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه تجلیل خواهد شد.

گفتنی است؛ سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) با شعار«می خوانمت» تا ۲۶ فروردین از ساعت ۱۷ تا ۲۴ میزبان علاقه مندان به قرآن و اهل بیت(ع) است.


بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه