لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

تلاش برای رفع مهجوریت صحیفه سجادیه

به گزارش خبرگزاری مفتاح به نقل از خبرگزازی  دانا حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی رییس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در گفتگوی با خبرگزاری دانا با اشاره به اهمیت صحیفه سجادیه در بین علما و دانشمندان اسلامی در قرون مختلف گفت صحیفه سجادیه در طول تاریخ مورد عنایت علمای بزرگ شیعه بوده است به گونه ای که شهید اول و شهید ثانی به دست خود این مجموعه را بازنویسی کرده اند.
وی افزود در صحیفه سجادیه کم کاری های فراوانی صورت گرفته است و فارغ از بحث دعا و معارفی، حتی به عنوان یک متن کلاسیک از قرن اول هجری نیز بدان توجه نشده است.
وافی افزود بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با هدف کاستن از مهجوریت صحیفه سجادیه و استفاده علمی از این مجموعه، تشکیل شده است و توانسته با برگزاری جلسات مختلف علمی و پژوهشی، اعزام مبلغان و مدرسان صحیفه سجادیه به اقصی نقاط کشور و راهنمایی پروژه های پژوهش محور در راستای رفع این مهجوریت گام بردارد.
رییس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه افزود تلاش شده است تا صحیفه سجادیه در حوزه های علمیه به عنوان متن درسی مورد توجه قرار گیرد. هم چنین تلاش شده است تا رساله ها و پایان نامه های دانشگاهی در راستای مفاهیم صحیفه سجادیه مورد بررسی و پژوهش کاربردی قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین وافی گفت در همین راستا برنامه هایی در ایام ولادت امام سجاد علیه السلام برنامه ریزی شده است که برگزاری مسابقه صحیفه خوانی و سومین نشست فعالان و اساتید صحیفه سجادیه دو برنامه قابل توجه می باشد.
وی افزود سومین نشست فعالان و اساتید صحیفه سجادیه روز پنج شنبه ۱۹ اسفند ماه در مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.
گفتگو از امیر محمد کلانتری
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه