لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه: باید نظام آموزشی صحیفه سجادیه به سمتی برود که برای همه افراد جامعه قابل استفاده باشد

نظام آموزشی صحیفه سجادیه:

 خبرگزاری مفتاح به نقل از  گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه پیش از ظهر امروز در سومین نشست از سلسله نشست های علمی صحیفه پژوهی که به همت این بنیاد و با موضوع «انتقال تجربیات، دستیابی به روش های تدریس و نظام نامه سرفصل های فرهنگ و معارف صحیفه سجادیه» برگزار شد، گفت: ما به دنبال تربیت مربیان مختلف در سطوح مختلف جهت ترویج فرهنگ معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه هستیم.

وی افزود: اصل موازی بودن فعالیت های فرهنگی توسط مؤسسات متعدد اشکالی ندارد؛ اما باید هرکدام با یک جهت خاص و با مدلی متفاوت با سایر آن ها فعالیت داشته باشند تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین وافی خاطرنشان کرد: متن کتاب صحیفه سجادیه فارغ از اینکه از لسان مبارک یک معصوم آمده باشد، یک متن ادبی بسیار زیبا و هنری کلاسیک متعلق به قرن اول هجری بوده، اما ما متأسفانه به همین مقدار نیز نتوانسته ایم عظمت آن را به جهانیان معرفی کنیم.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه بیان داشت: در درسنامه روانشناسی اسلامی از ادعیه امام سجاد علیه السلام استفاده شده و همچنین موضوع مهم دیگری که در این کتاب مطرح شده است هوش اخلاقی می باشد؛ این موضوع بر پایه دعای بیستم کتاب صحیفه سجادیه به نگارش رسیده است.

وی گفت: بحث های بین رشته ای و تخصصی و نظام نامه آموزشی صحیفه سجادیه باید به سمتی برود که افراد مختلف جامعه بتوانند از سفره معارف این کتاب شریف بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین وافی اظهار کرد: به تعبیری می توان گفت شأن نزول صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام با تمام سختی ها و دشواری های دوران حیات ایشان است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد مشوق برای جوانان جامعه امروز در خواندن این کتاب شریف عنوان داشت: باید برای جامعه کنونی ما با این حجم از تنوع مشغله های فکری بویژه برای جوانان مشوق های مختلفی را ایجاد کرد تا با صحیفه سجادیه ارتباط گیری محکم تری پیدا کنند.

مدیر مؤسسه و بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در پایان گفت: در حوزه ترجمه قالب های رسانه ای خوبی در مورد صحیفه ایجاد شده است اما متأسفانه در داخل کشور این قالب ها موجود نیستند؛ لازم است در این رابطه محتوای رسانه ای در قالب فیلم های مختلف، موشن گرافی، رمان و سایر اشکال هنری تولید شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه