لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

آیت الله سید عادل علوی از مفسرین صحیفه سجادیه و از اساتید حوزه علمیه قم دعوت حق را لبیک گفت

☑️ آیت الله سید عادل علوی سال ۱۳۳۳ در شهر کاظمین دیده به جهان گشود، پدر ایشان آیت الله سید علی بن الحسین علوی از علمای کاظمین و نجف و بغداد بود.
?معظم له از نظر نسب با سی و هشت واسطه به حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام می‌رسند.
?آیت الله علوی تحصیلات خود را در عراق نزد پدر بزرگوارشان و بعضی از علمای عراق و در قم مقدس در محضر آیات عظام و مراجع بزرگی از جمله حضرات آیات عظام مرعشی نجفی، گلپایگانی، شیخ جواد تبریزی و فاضل لنکرانی فراگرفت.
?این عالم ربانی علاوه بر سخنرانی های مختلف در زمینه تفسیر و اخلاق، به تدریس بحث خارج فقه، اصول و تفسیر صحیفه سجادیه اشتغال داشت.
?آیت الله علوی خدمات فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارد، راه اندازی درمانگاه خیریه امام سجاد علیه السلام، مدرسه دینی امامین جوادین علیهما السلام در قم مقدس، جامعه علما و خطبا در کاظمین و بغداد، کتابخانه‌های عمومی، حسینیه‌ها از جمله حسینیه امامین جوادین علیهما السلام در مشهد مقدس، حسینیه امامین کاظمین علیهما السلام در قم، حسینیه کاظمینی‌ها در تهران، کاشان و اهواز، حسینیه ام البنین در قرچک، از جمله خدمات ماندگار ایشان است.
?ایشان اجازه روایت را از حدود بیست تن از مشایخ از جمله حضرات آیات عظام مرعشی نجفی، گلپایگانی، اراکی، فاضل لنکرانی، سید محمد حسینی شاهرودی و سید عبدالله شیرازی دریافت کرده است.
? ایشان در جلسات دعاشناسی خود، صحیفه سجادیه را شرح کرده و صوت آن در بنیاد اسلامی جهانی تبلیغ و ارشاد موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه