لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search
مرتضی وافی نشست اساتید صحیفه‌پژوه بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه

آغاز پویش ملی «تا آسمان» از نمایشگاه قرآن/ تدارک ۵ بسته‌برنامه برای سلامت معنوی جامعه

حجت‌الاسلام وافی از آغاز پویش ملی «تا آسمان» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن خبر داد و گفت: این پویش برنامه‌هایی همچون# من صحیفه می خوانم، #من صحیفه را دوست دارم و تربیت مبلغان صحیفه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفتاح به نقل از خبرگزاری شبستان، پویش ملی «تا آسمان» به همت بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آغاز می شود. از این رو، درباره این پویش، محورها و اهداف آن با حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی وافی»، رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه گفتگو کرده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه پویش ملی «تا آسمان» برای مجموعه برنامه های بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در سال 1401 انتخاب شده است، اظهار کرد: در این پویش پنج برنامه طراحی شده است؛ نخست نهضت صحیفه خوانی با عنوان «# من صحیفه می خوانم»، در این برنامه دنبال آن هستیم که در جلسات خانگی، مساجد، هیئت ها و حتی ارگان ها و نهادهایی که زمینه لازم را دارند، به ترویج فرهنگ دینی با محوریت انس با صحیفه و تلاوت فرازهایی از دعاهای آن اقدام کنیم.

 

وجود 9 هزار زیرموضوع در صحیفه سجادیه

وی ادامه داد: انس مردم و جامعه با دعا و نیایش می تواند آنها را به سطحی از آرامش و توکل و جنسی از خودباوری برساند چراکه زمینه رشد و ترقی انسان در دعا نهفته است، به ویژه در صحیفه سجادیه که تا 9 هزار زیرموضوع برای مخاطبان مختلف و در زمینه های گوناگون برشمرده شده و انس با آن می تواند، راهگشا باشد.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه تصریح کرد: برنامه دوم «#من صحیفه را دوست دارم» که با عنوان یاوران صحیفه سجادیه و خادمان از آن یاد می کنیم، دنبال می شود، علاقمندان می توانند هر ایده و کمک و حمایتی را در این قالب برای ترویج و نشر و توزیع صحیفه و معارف آن ارائه و اجرا کنند؛ برای مثال کسانی که از نظر مالی توان و تمکن دارند از برنامه های مرتبط حمایت و دارندگان ایده ها و تخصص های هنری و رسانه ای در کنگره «زین العباد» شرکت کنند به ویژه آنها که ایده مکتوب دارند؛ علاوه بر این، دارندگان فضا و مکان مناسب اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و محافل صحیفه خوانی کنند.

وی افزود: مجموعه این افراد ذیل حرکت یاوران و خادمان صحیفه فعالیت خود را آغاز می کنند.

حجت الاسلام وافی درباره سومین برنامه ای که در پویش ملی تا آسمان اجرا می شود، ابراز کرد: برنامه سوم حرکات تبلیغی ترویجی با عنوان «من صحیفه را دوست دارم» را شامل می شود، حرکاتی همچون برگزاری مسابقات حفظ ادعیه صحیفه سجادیه؛ این برنامه با ورود به ماه مبارک رمضان و با تکیه بر کتاب «تمنای کمال» نوشته حجت الاسلام حاج علی‌اکبری که شرح دعای مکارم الاخلاق است، کلید خورد؛ این کتاب در نمایشگاه بین المللی قرآن عرضه شده و از طریق بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه نیز قابل تهیه است.

 

تربیت مبلغان و مربیان صحیفه سجادیه

وی در ادامه ابراز کرد: چهارمین برنامه پویش ملی «تا آسمان»، انجام فعالیت های آموزشی و تربیت مبلغان و مربیان صحیفه سجادیه است ویژه کسانی که علاوه بر انس، می خواهند دوره آشنایی با صحیفه را هم با حضور استادن دانشگاه و طلاب در سطوح مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته طی کنند؛ به آنها گواهینامه پایان دوره هم اعطا می شود.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه این دوره های آموزشی در 15 عنوان_موضوع تعریف شده است، گفت: امسال موسسات قرآنی که گستره وسیعی در کشور دارند موضوع قرآن صاعد را مورد توجه قرار دهند درخواست داریم در کنار قرآن، به عترت و صحیفه که به اخت الاقرآن شهرت دارد، هم توجه شود. بر اساس درخواست از بنیاد آماده ایم زمینه اعطای نمایندگی خود به این موسسات ثبت شده را فراهم کنیم.

 

جذب محققان بین رشته‌ای

وی درباره پنجمین برنامه در پویش ملی «تا آسمان»، تاکید کرد: برنامه پنجم فعالیت های پژوهشی و تحقیقی و کمک به ایجاد کتابخانه های تخصصی صحیفه سجادیه و امام سجاد(ع) در سراسر کشور است؛ البته ما از ضعف منابع و آثار تالیفی و تدوینی در این حوزه رنج می بریم با این حال آثار خوب ولو معدود وجود دارد که در این کتابخانه ها عرضه می شود. از آنجا که بخشی از این فعالیت های تحقیقاتی به تربیت پژوهشگر بازمی گردد لذا جذب محققان در حوزه بین رشته ای را دنبال می کنیم.

 

رکن چهارم سلامت جامعه

وی ابراز کرد: صحیفه سجادیه برای انسان امروز حرف های بسیار دارد افراد صاحب قلم می توانند همراه ما شوند از موضوعات بسیار مهم در دنیای امروز مراقبه و سلامت معنوی جامعه است این مسئله رکن چهارم سلامت است مشاوره های علمی با بهره گیری از صحیفه در عرصه پژوهش و تحقیقات می تواند در سال جاری لبیک به مطالبه رهبری در حوزه دانش بنیان باشد لذا انتظار داریم جامعه علمی ما این مهم را در صنعت فرهنگی کشور ببیند.

 

اجرای طرح نذر و وقف صحیفه سجادیه

حجت الاسلام وافی اضافه کرد: با توافق صورت گرفته با معاونت قرآن و عترت پویش ملی تا آسمان از نمایشگاه بین المللی قرآن و با تبلیغات رسانه ای آغاز می شود؛ علاوه بر این، مسئله وقف و نذر کتاب صحیفه سجادیه را در این نمایشگاه دنبال می کنیم تا این کتاب شریف در سفره معنوی مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه راهکارهای خوبی در حوزه های مختلف به ما عرضه می کند، خاطرنشان کرد: امروزه در بیمارستان های معتبر دنیا مبلغان دینی با استفاده از متون مقدس، در کنار بیمار حضور یافته و زمینه آرامش او را فراهم می کنند! ما درصدد هستیم برای مبارزه با آسیب های اجتماعی در مسائل اعتیاد، طلاق، فقر، بزهکاری، ناهنجاری های اخلاقی و خلاف ها و بیماری ها نسخه های عملی را از صحیفه سجادیه استخراج کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه