لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

پیام امام سجاد علیه‌السلام برای مبلغان دینی ایستادگی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد صحیفه سجادیه به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای، در ادامه سلسله نشست‌های بزرگداشت مقام شامخ امام سجادعلیه السلام صبح امروز دوشنبه 8 شهریور به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان پارسیان نشست مجازی با محور سیره و عملکرد امام چهارم با حضور تنی چند از علمای شیعه و اهل سنت برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین «محمد بارانی» در این نشست طی سخنانی با اشاره به اهمیت بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی دوران زندگی امام سجاد(علیه‌السلام) اظهار کرد: آن حضرت در شرایط پیچیده و خفقانی که حاکمیت وقت ایجاد کرده بود اقدام به تبلیغ دین خدا به وسیله دعا کرد.
امام جمعه شهرستان پارسیان ادامه داد: آن حضرت را زین العابدین علیه السلام  می نامیدند از آن جهت که کثیرالعبادت بود. در روایتی از مرحوم مجلسی آمده است: عمران بن سلیم می گوید: هر گاه زُهری از علی بن الحسین مطلبی نقل می کرد، می گفت: مرا زین العابدین روایت کرد. یکبار «سفیان بن عُیَیْنه» به او گفت: از چه جهت او را زین العابدین می گویی؟ پاسخ داد از «سعید بن مسیّب» شنیدم که رسول خدا فرمود: « یُناد مُنادی: أیْنَ زَیْنُ الْعابِدینَ؟» (به روز قیامت، فریاد کننده ای آواز برآرد: زینت عبادت کنندگان، کجاست)؛ چنان می بینم که فرزندم علی بن الحسین با تمام وقار و سکون در میان مردم محشر براری رسیدن به جایگاهش قدم بر می دارد.
وی با اشاره به اثر گرانسنگ امام چهارم با عنوان صحیفه سجادیه گفت: صحیفه فقط نیایش و تضرع نیست؛ امام سجاد علیه السلام  در آن شرایط به وسیله دعا و گردآوری این آثار چراغ راهی را در گستره تاریخ قرار داد.
حجت الاسلام و المسلمین بارانی افزود: پیام صحیفه سجادیه به مبلغان آن است که در جامعه اسلامی و در برابر تهاجم فرهنگی حتی اگر هیچ امکاناتی نداشته باشید باز هم مسئولیت از شما سلب نشده وباید تلاش کنید چه اینکه امام سجاد علیه السلام  به وسیله دعا و در این قالب مفاهیم را به مردم منتقل کرد.
در ادامه شیخ «احمد خنجی» امام جمعه اهل سنت شهرستان پارسیان با بیان اینکه امام سجادعلیه السلام  نزد اهل سنت جایگاه بالایی دارد، به برخی صفات آن حضرت اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه