لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

منشور اخلاقی بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه

این بنیاد بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که می‌فرماید: «تا آنجا که مى‌توانید، با صحیفه سجادیه مأنوس شوید. کتاب بسیار عظیمى است. اینکه گفته‌اند زبور آل محمد، واقعاً همین‌طور است؛ پر از نغمه‌هاى معنوى است؛ دعا و درس است؛ هم درس اخلاق است، هم درس علم‌النفس است، هم درس امور اجتماعى است. آنجا ملاحظه کنید: «اللَّهُمَّ إِنیِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَیَجَانِ الْحِرْصِ، وَ سَوْرَةِ الْغَضَبِ… وَ إِلْحَاحِ الشَّهْوَةِ». یکى یکى این خصوصیات معنوى و اخلاقى و این ریشه‌هاى فاسدى را که در نفس ما هست، در زبان دعا به ما معرفى مى‌کند. منشور اخلاقی خود د را به شرح ذیل تبیین کرده است:

منشور اخلاقی بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، بدین شرح ذیل است:

  1. معتقدیم عبودیت، تهذیب نفس و تربیت انسانی بر پایه تعالیم معصومین علیهم‌السلام، محور اصلی توسعه و رشد بشریت بوده و رستگاری و سعادت را در قرب الی اللّه می‌دانیم. در این راستا، حفظ شئونات الهی و آراستگی ظاهری و باطنی را مقدم می‌شماریم.
  2. اخلاق مناسب اسلامی و اداری را در خصوص طلاب و دانشجویان، همکاران و استادان و ارباب رجوع رعایت کنیم.
  3. در حفظ و نظم محیط کار، اتاق و نیز خودمان بکوشیم؛ چون نظم و انضباط، گویای شخصیت، ایمان و اعتقاد ماست.
  4. با کمال خوشرویی از ارباب رجوع، استقبال، و پس از انجام دادن کار، او را بدرقه کنیم.
  5. به طلاب و دانشجویان، استادان و همکاران، احترام بگذاریم و تعلقات سازمانی خود را پرورش دهیم.
  6. انجام دادن صحیح و سریع امور محوله را جزء وظایف خود بدانیم و از این طریق، احترام و ادب خود را نسبت به وقت طلاب و دانشجویان و ارباب رجوع و وقت خودمان نشان دهیم.
  7. از بحث و گفت‌وگوی غیر ضروری و اصرار بی‌جا بر نظرات خود در برابر نظر بحق و قانونی مخاطبان و ارباب رجوع، خودداری کنیم و در صورت نیاز، ایشان را توجیه نماییم. در غیر این صورت، ایشان را با کمال احترام به مقام بالاتر معرفی کنیم.
  8. در صورت بروز هرگونه رفتار نامناسب، از طلاب و دانشجویان و ارباب رجوع با کمال افتخار عذرخواهی کنیم.
  9. به نظرات و پیشنهادهای طلاب و دانشجویان و ارباب رجوع، مشتاقانه گوش دهیم و از آن‌ها در اصلاح نقایص و ارتقای خدمت‌رسانی استفاده کنیم.
  10. جلوگیری از اسراف و تضییع اموال بنیاد و بیت‌المال را به عنوان یک اصل دینی و اجتماعی بپذیریم و بدان عمل کنیم.
  11. در قبال اقشار مختلف جامعه، به خصوص طلاب، دانشجویان، استادان و کارکنان، احساس مسئولیت کنیم و خود را به خدمت‌رسانی به آن ها ملزم بدانیم؛ زیرا ما خدمت به جامعه را خدمت به خود می‌دانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه