لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

معاونت‌ها

معاونت‌های بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه یکی از ارکان بنیاد محسوب می‌گردد که به قرار ذیل است:

  1. معاونت پژوهش؛
  2. معاونت آموزش؛
  3. معاونت فرهنگی – تبلیغی.
  4. معاونت اجرایی.

تبصره: افزایش تعداد معاونت‌ها در بنیاد، منوط به تصویب هیئت امناء است.

الف)  شیوه انتخاب معاون

معاونین با حکم رئیس بنیاد به مدت سه سال منصوب می‌شوند.

تبصره: پس از اتمام دوره معاونت تا انتخاب معاون جدید،کماکان معاون قبلی به عنوان سرپرست، انجام وظیفه خواهد نمود.

ب)  شرایط معاونین

  1. برخورداری از حسن شهرت و دارا بودن صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و سیاسی؛
  2. التزام عملی به ولایت فقیه و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی؛
  3. توانمندی در انجام وظایف محوله؛
  4. داشتن مدرک سطح چهار یا مدرک هم‌تراز، به غیر از معاونت اجرایی.

تبصره: در صورتی که متقاضی، مدرک تحصیلی رسمی حوزوی نداشته باشد، باید مراتب علمی وی از سوی شورای گسترش، حداقل معادل با مدرک تحصیلی مورد نظر، تشخیص داده شود.

ج)  وظایف معاونت‌ها

وظایف معاونت پژوهش:

  1. اداره امور پژوهشی؛
  2. برنامه‌ریزی امور پژوهشی با همکاری سایر بخش‌ها و اجرای آن؛
  3. نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها، مقررات و آیین‌نامه‌های پژوهشی؛
  4. تهیه و پیشنهاد آیین‌نامه‌های مورد نیاز، به شورای سیاست‌گذاری بنیاد؛
  5. ارزیابی عملکرد پژوهشی، اعضا و مدیران گروه‌ها؛
  6. طراحی و پیشنهاد ساختار معاونت پژوهش به رئیس بنیاد و استقرار آن پس از تصویب هیئت امناء؛
  7. ارائه و انجام پژوهش‌های بنیادی، کاربردی، و راهبردی در زمینه فعالیت‌های بنیاد؛
  8. برنامه‌ریزی جهت استفاده اعضای گروه‏های علمی از فرصت‌های مطالعاتی و بورس تحصیلی؛
  9. همکاری در برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های علمی؛
  10. مدیریت امور کتابخانه‌ها و بانک‌های اطلاعاتی؛
  11. برقراری تعامل و ارتباط با نهادهای علمی و پژوهشی در سطح ملی و بین‌المللی؛
  12. گسترش و اشاعه فرهنگ پژوهش در مجامع علمی؛
  13. تهیه و تنظیم بودجه سالیانه و پیشنهاد به معاونت اجرایی؛
  14. ارائه گزارش‎های موردی و دوره‌ای از فعالیت‌های معاونت پژوهش؛
  15. پیشنهاد اولویت‌های پژوهشی بنیاد، به شورا.

وظایف معاونت آموزش:

  1. اداره امور آموزشی؛
  2. برنامه‌ریزی امور آموزشی با همکاری سایر بخش‌ها و اجرای آن؛
  3. نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها، مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی؛
  4. پیشنهاد آیین‌نامه‌های مورد نیاز آموزشی، به شورای سیاست‌گذاری بنیاد؛
  5. برنامه‌ریزی توسعه رشته‌ها، گرایش‌ها و دوره‌های تحصیلی و پیشنهاد آن به شورای سیاست‌گذاری بنیاد، جهت تأیید؛
  6. ارزیابی عملکرد آموزشی دانش‏پژوهان، اعضای هیئت علمی و مدیران گروه‌های آموزشی؛
  7. بررسی و تصویب پایان‌نامه‌های دانش‏پژوهان؛
  8. برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، پس از تأیید شورای بنیاد؛
  9. برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش‌های ارائه‌شده؛
  10. بررسی سالانه امکانات علمی مورد نیاز، طبقه‌بندی آن‌ها و ارائه به شورای سیاست‌گذاری بنیاد؛
  11. تهیه و تنظیم بودجه سالیانه؛
  12. ارائه گزارش‏های موردی و دوره‌ای از فعالیت‏های معاونت آموزش؛
  13. مدیریت گروه‌های آموزشی.

وظایف معاونت فرهنگی – تبلیغی:

  1. اداره امور فرهنگی – تبلیغی؛
  2. برنامه‌ریزی امور فرهنگی – تبلیغی با همکاری سایر بخش‌ها و اجرای آن؛
  3. نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها، مقررات و آیین‌نامه‌های فرهنگی – تبلیغی؛
  4. پیشنهاد آیین‌نامه‌های مورد نیاز، به شورای سیاست‌گذاری بنیاد؛
  5. ارائه مشاوره به دانش‏پژوهان؛
  6. نظارت بر فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بنیاد؛
  7. برنامه‌ریزی برای گسترش و تعمیق ارزش‌های اسلامی و انقلابی در همه سطوح؛
  8. ارتباط و همکاری با سایر نهادها برای شکوفایی فعالیت‌های فرهنگی – تبلیغی؛
  9. انجام امور رفاهی و فوق برنامه دانش‏پژوهان؛
  10. تهیه و تنظیم بودجه سالیانه؛
  11. ارائه گزارش‌های موردی و دوره‌ای از فعالیت‌های معاونت فرهنگی – تبلیغی.

وظایف معاونت اجرایی:

  1. پیشنهاد سیاست‏ها، خط‏مشی‏ها و برنامه‏های امور مالی، منابع انسانی، پشتیبانی، حراست و خدمات؛
  2. تدوین و پیشنهاد نظام سازمانی اداری، مالی و پشتیبانی بنیاد؛
  3. انجام امور اداری و مالی و کنترل حساب‏های دریافتنی و پرداختنی، ارائه صورت‌های مالی و پیگیری مغایرت‏ها؛
  4. بررسی و انجام مطالعات علمی و نظام‏مند برای بهبود بودجه‏ریزی و هماهنگ‌سازی و افزایش بهره‏وری؛
  5. تهیه و تنظیم قوانین، مقررات، آیین‏نامه‏ها، دستورالعمل‏ها و استانداردهای مورد نیاز بنیاد؛
  6. برنامه‌ریزی به منظور بهینه‌سازی مصرف و تعدیل هزینه‌های جاری؛
  7. مدیریت منابع انسانی، شامل پیگیری جذب و استخدام، آموزش نیروی انسانی، انجام ارزشیابی عملکرد کارکنان، و تأمین تسهیلات رفاهی؛
  8. فراهم‌آوردن تسهیلات و ارائه خدمات رفاهی به منابع انسانی؛
  9. تأمین، ‌اصلاح و نگهداری تأسیسات؛
  10. پیگیری امور احداث ساختمان‌ها و طرح‌های عمرانی، تجهیز و نوسازی آن‌ها؛
  11. انجام امور حقوقی مربوط به منابع انسانی بنیاد؛
  12. تنظیم بودجه سالیانه با همکاری سایر معاونت‌ها؛
  13. نظارت بر هزینه‏ها، قراردادهای منابع انسانی، سیستم پرداخت حق الزحمه و حسن انجام امور؛
  14. انجام کلیه فعالیت‏های کارپردازی و فناوری اطلاعات؛
  15. تنظیم دفاتر مالی، کنترل و نظارت بر مصرف صحیح بودجه؛
  16. ارائه گزارش‌های موردی و دوره‌ای از فعالیت‌های اجرایی؛
  17. انجام سایر وظایف محوله از سوی رئیس بنیاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه