لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search
حذف شرط: امام زین‌العابدین امام زین‌العابدینحذف شرط: امام سجاد امام سجادحذف شرط: بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه بنیاد بین المللی صحیفه سجادیهحذف شرط: بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیهحذف شرط: بنیاد صحیفه سجادیه بنیاد صحیفه سجادیهحذف شرط: دعاهای امام سجاد دعاهای امام سجادحذف شرط: صحیفه سجادیه صحیفه سجادیهحذف شرط: صحیفه‌پژوهی صحیفه‌پژوهیحذف شرط: مرتضی وافی مرتضی وافیحذف شرط: معارف صحیفه سجادیه معارف صحیفه سجادیه

مدیر بنیاد صحیفه سجادیه در گفتگو با خبرگزاری رسا: ادعیه صحیفه چشم‌اندازی برای ارتقای فرهنگی جامعه

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، مجموعۀ ادعیه صحیفه سجادیه را چشم‌اندازی برای ارتقای فرهنگی جامعه خواند و گفت: کتاب صحیفه سجادیه، کلاس درس، معرفت و رشد انسان است و شیوه ارتباط فرد با خداوند، محیط، خانواده، جامعه و حتی با خودش را تنظیم می‌کند از این‌رو افرادی که قصد دارند در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه گام بردارند باید به صحیفه سجادیه توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت با سعادت امام سجاد علیه السلام اظهار داشت: صحیفه سجادیه امام زین‌العابدین(ع) کتاب زندگی و سعادت انسان‌ها است زیرا از زبان و جان امام سجاد علیه السلام نشأت گرفته است.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه ابراز داشت: کتاب صحیفه سجادیه به تمام ویژگی‌های فکری، روحی، فردی و اجتماعی‌ انسان‌‌ توجه دارد و افزون بر این که ارتباط بنده با معبود را محکم می‌کند در فکر و اندیشه انسان‌ نیز تحول ایجاد می‌کند.

 

کتاب صحیفه سجادیه، کلاس درس، معرفت و رشد انسان است

وی صحیفه سجادیه را موجب تحول انسان‌ها خواند و ابراز داشت: کتاب صحیفه سجادیه، کلاس درس، معرفت و رشد انسان است و شیوه ارتباط فرد را با خداوند، محیط، خانواده، جامعه و حتی خودش تنظیم می‌کند.

حجت الاسلام وافی به رابطه شفاف بنده با معبود در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه با برترین عبارات و بهترین بیان به درگاه الهی مناجات می‌کند یعنی با توجه به لغت شناسی در کلام عرب، اوج عبارت و بیان در دعاها آمده است.

وی به سیر منطقی دعاهای صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: دعاهای صحیفه سجادیه یک سیر دقیق و مستدلی دارد که خواننده را در پایان به نوعی آرامش، تحول درونی و استقرار معنوی می‌رساند.

 

امام سجاد علیه السلام نسبت به هر موضوعی، دعایی خاص ذکر فرموده است

این کارشناس دینی با اشاره به دعای 21 صحیفه سجادیه که دعای توبه است یادآور شد: سیر این دعا با ترغیب انسان به استغفار و تلنگر به انسان شروع می‌شود و در گام بعد به راه‌های درمان و برگشت به سمت خدا و معنویت اشاره می‌کند.

وی افزود: در این دعا به موانع توبه و استجابت دعا اشاره می‌شود و در مرحله بعد به راه‌های پیشگیری از گناه و عصیان اشاره می‌کند تا انسان دوباره به گناه و پلیدی دچار نشود.

 

بازخوانی دعاهای صحیفه سجادیه در این دوران ضروری است

حجت الاسلام وافی به موضوعات دعاهای صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت:‌ امام سجاد علیه السلام نسبت به هر موضوعی، دعایی خاص ذکر فرموده است از این‌رو امام علیه السلام در هر موضوع، چارچوب و اصولی را قرار داده است که انسان راه برخورد و روبرو شدن با هر موضوع را فرا بگیرد.

وی بازخوانی دعاهای صحیفه سجادیه را در این دوران ضروری خواند و تأکید کرد: با توجه به نیاز انسان امروز به معنویت، لازم است که دعاهای صحیفه سجادیه بازخوانی شود چنان که انسان با خواندن هر دعا از مرحله جزع و فزع به صبر و در نهایت به شکر و رضایت می‌رسد.

مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید به مسؤولان فرهنگی و نهادهای مربوطه یادآور شد: صحیفه سجادیه، ظرفیت دارد که در جامعه اسلامی در طرح‌های پژوهشی و فکری مورد توجه قرار بگیرد که متولیان فرهنگی در بخش آموزش باید به این کتاب شریف توجه کنند.

 

صحیفه سجادیه چشم‌اندازی برای ارتقای فرهنگی جامعه است

وی صحیفه سجادیه را چشم‌اندازی برای ارتقای فرهنگی جامعه خواند و گفت: افرادی که قصد دارند در مسیر ارتقای فرهنگی جامعه گام بردارند باید به صحیفه سجادیه توجه کنند و پسندیده است در این گونه مناسبت‌ها برای انس بیشتر جامعه با صحیفه سجادیه، انقلاب و تحولی صورت بگیرد.

حجت الاسلام وافی به دعای 25 صحیفه سجادیه اشاره و خاطرنشان کرد: این دعای امام سجاد علیه السلام برای فرزندش می‌باشد و از آنجا که امام، پدر امت است و در حقیقت همه جوانان امت، فرزندان امام هستند بنابراین این دعای امام سجاد علیه السلام برای تمام جوانان است.

وی افزود: در دعای 25 صحیفه سجادیه بیش از 12 فراز از دعا به آینده و هدف جوانان، تربیت مناسب، مشکلات و موانع جوانان، ضرورت تربیت و راه‌های خودسازی، مبارزه با دام‌های شیاطین، نوع تعامل و روبرو شدن با جوانان جامعه اختصاص داده شده است که این دعا  را می‌توان به عنوان منشور و چشم‌اندازی برای تربیت نسل جوان معرفی کرد.

 

امام سجاد علیه السلام در قالب دعا و مناجات، معارف ناب اسلام و اهل بیت علیه السلام را تبلیغ و ترویج کردند

مدیر عامل مؤسسه خانه خورشید به استراتژی فرهنگی امام زین العابدین(ع) در صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: امام سجاد علیه السلام در قالب دعا و مناجات، معارف ناب اسلام و اهل بیت(ع) را تبلیغ و ترویج کردند.

وی بازخوانی آثار اهل بیت علیه السلام را ویژگی مناسبت‌های مذهبی خواند و تأکید کرد: اگر ما بخواهیم به محضر امام سجاد علیه السلام نزدیکتر باشیم و انس بیشتری با اهل بیت علیه السلام داشته باشیم یکی از راه‌های آن نزدیک شدن به صحیفه سجادیه است که در کنار قرآن، این کتاب شریف نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام وافی به بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: ما سعی داریم تحت اشراف یکی از مراجع تقلید و با همکاری عده‌ای از طلاب آگاه به بررسی صحیفه سجادیه بپردازیم و این حرکت علمی را با محوریت این کتاب ارزشمند، ادامه دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه