لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه مطرح کرد: استقامت مؤمنین کارآمدترین راهبرد است


حوزه/ حجت الاسلام محمد صادق کفیل گفت: ما اگر مشکلاتی را می بینیم نباید عقب نشینی کنیم؛ همیشه استقامت مؤمنین که الگو گرفته از حضرت امام سجاد علیه السلام بوده است تأثیرات مطلوبی بر جامعه گذاشته و می توان با این روش جریان تاریخی را تغییر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد صادق کفیل مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در اولین نشست علمی صحیفه پژوهی که به همت بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه برگزار شد مطرح کرد: گاهی گفته می شود، کتاب صحیفه سجادیه کتاب دعاست و ربطی به جامعه ندارد؛ این در حالی است که ما می گوییم این کتاب شریف برای اجتماع می باشد.

وی اظهار داشت: زمانی امام سجاد علیه السلام در حصر خاصی به سر می بردند و مخاطبی نبود که مباحث فقهی را به آنان انتقال دهند؛ لذا امام سجاد علیه السلام به صحبت با خداوند پرداخته اند و معارف را در قالب دعا به ما رسانده اند.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه بیان کرد: ما اگر مشکلاتی را می بینیم نباید عقب نشینی کنیم؛ همیشه استقامت مؤمنین که الگو گرفته از حضرت امام سجاد علیه السلام بوده است تأثیرات مطلوبی بر جامعه گذاشته و می توان با این روش جریان تاریخی را تغییر داد.

حجت الاسلام کفیل تصریح کرد گفت: فهم و درک متن قرآن کریم بدون صحیفه غیرممکن است؛ صحیفه سجادیه مبیّن و مفسر قرآن می باشد، صحیفه سجادیه نیاز جامعه است؛ بنابراین باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خواندن صحیفه سجادیه بویژه دعای مکارم الاخلاق را توصیه اکید داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه