لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

ماجرای سفارش نگارش کتابی درباره امام سجاد علیه السلام از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به یک نویسنده مسیحی

ژرف‌نگری رهبر معظم انقلاب و سفارش نگارش کتاب امام سجاد علیه السلام به یک نویسنده و ادیب مسیحی

درباره نوشتن کتابی از امام سجاد علیه السلام کعدی گفته است: در مسافرتی که چند سال پیش به تهران داشتم به حضور آیت الله خامنه‌ای رسیدم و ایشان پیشنهاد تألیف این کتاب را مطرح کردند و من به خواسته ایشان جامه عمل پوشاندم. امام سجاد علیه السلام نور هدایت و الگوی انسانیت است و در تمام رفتارهای خود وارث امام حسین علیه السلام است.

میشل کعدی می‌گوید: برای اطلاع کامل از سیره و زندگی امام سجاد (علیه السلام) 19 کتاب را مطالعه کرده‌ام که حاصل و خلاصه آن در کتابی به‌نام امام سجاد نوری از چشمان امام علی علیه السلام جمع‌آوری شده است.

به‌باور کعدی، در تحقیقات درباره امام بزرگواری مانند امام سجاد (علیه السلام) آنچه مهم است اهمیت ایشان به‌عنوان نور هدایت و الگوی انسانیت است.
کعدی می‌گوید: آشنایی با این شخصیت بزرگوار موجب شد مانند یک مسلمان در غم ایشان گریه کنم.

این اسلام‌شناس مسیحی با اشاره به محتوای کتاب خود درباره امام سجاد (علیه السلام) اظهار می‌کند: این کتاب به سه فصل تقسیم شده است و در بخش اول آن سجایای الهی و انسانی امام چهارم شیعیان به‌تفصیل بیان شده است.

به‌گفته وی، دومین فصل نیز به نقش ایشان در تبلیغ و داعیه‌داری دین اختصاص داشته و جایگاه ایشان در رهبری نیز در فصل جداگانه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

این نویسنده مسیحی تأکید کرده است: در پایان تحقیقات خود به این نتیجه رسیدم که امام سجاد (علیه السلام) در تمام رفتارهای خود وارث امام حسین علیه السلام است.

امدادرسانی به محرومان رسالت اجتماعی امام سجاد علیه السلام

به‌گفته کعدی، متأسفانه بسیاری از جنبه‌های زندگی این امام هنوز ناشناخته مانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تلاش ایشان برای آذوقه رساندن به مستمندان اشاره کرد که تا زمان وفات ایشان و مشاهده زخم و آثار حمل کیسه‌های سنگین بر دوش مبارک کسی از این حقایق مطلع نشده بود.

کعدی با اشاره به روایتی درباره حزن همیشگی امام سجاد (علیه السلام) ابراز کرد: وقتی از ایشان درباره این اندوه سؤال شد پاسخ دادند “حضرت یعقوب در فراق یک فرزند خود که آن هم زنده بود بینایی خود را از دست داد و من چگونه می‌توانم در حالی که عمو و پدر و برادر و 17 نفر از اهل خانواده‌ام را در راه اسلام از دست داده‌ام غمگین نباشم.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه