لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search
امام زین‌العابدین، امام سجاد، بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه، بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، بنیاد صحیفه سجادیه، دعا در مواقع بحران، دعا در هنگام بلا، دعا در هنگام مصیبت، دعاهای امام سجاد، صحیفه سجادیه، صحیفه‌پژوهی، مرتضی وافی، معارف صحیفه سجادیه

صحیفه سجادیه پاسخی به نیاز انسان امروز

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد صحیفه سجادیه به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، ۹ شهریورماه در نشست خبری بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اصحاب رسانه که در سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به شکل‌دهی مجموعه خادمان افتخاری صحیفه سجادیه و ایجاد باشگاه خبری در این راستا، اظهار کرد: انس با صحیفه سجادیه به یک انگیزه و احساس نیاز در وجود انسانِ امروز نیاز دارد و یکی از اهداف بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه ایجاد این انگیزه است.

وی ادامه داد: در دل مشکلات اقتصادی و ابتلائات و آسیب‌های روحی که در حوادث اخیر به مردم و جامعه وارد شده آنچه مردم را نگه داشته و روحیه مقاومت و امید به آینده را در آن‌ها زیاد می‌کند تقویت بعد اخلاقی و معنوی است.

وافی گفت: امام سجاد علیه‌السلام در لسان صحیفه در هر دعایی که در مورد مشکل بیماری یا دل‌مشغولی‌های مردم دعا و صحبت می‌کنند در بخشی از دعا توجه به خدا و نگرش توحیدی را به کار برده‌اند.

مدیر بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه افزود: در دعاهای صحیفه سجادیه توجه به رسول خدا(ص) و خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام را نیز می‌بینید و این نشان از توجه به توسل دارد که امروزه به آن نیاز جدی داریم؛ بال توکل و توسل است که انسان را مدد می‌دهد، به او نگرش می‌دهد، نقشه راه را تعیین می‌کند و مقصدها را به او نشان می‌دهد.

وافی بیان کرد: تقویت عزم و اراده، زمینه حرکت، توان و قدرت، نقشه راه، نشان دادن مقاصد و اهداف از جمله مطالب مطرح شده در دعاهای مختلف صحیفه سجادیه است، البته در برخی دعاها به موانع پیش رو هم اشاره شده است.

وی تصریح کرد: باید به صحیفه سجادیه به‌عنوان یک نسخه عملی در زندگی توجه کنیم و همیشه یک کتاب همراه باشد.

مدیر بنیاد بین‌المللی بنیاد صحیفه سجادیه گفت: در شجره راویان صحیفه سجادیه بیش از اینکه از عالمان شیعه نقل شده باشد، در راویان اهل سنت عالمان اهل سنت به ما رسیده است.

وافی گفت: یکی از ابتکارات سازمان اوقاف و امور خیریه  که حرکت رو به رشدی برای خدمت به صحیفه سجادیه بود، برگزاری بزرگداشتی در یادبود یحیی بن زید بن بود که در این راستا مقالاتی پیرامون صحیفه به‌دست آمده است.

 

گزارش تصویری نشست خبری رییس بنیاد صحیفه سجادیه با اصحاب رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه