لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search
امام زین‌العابدین, امام سجاد, بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه, بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه, بنیاد صحیفه سجادیه, دعاهای امام سجاد, سلسلة شروح علی الصحیفة السجادیة, شرح صحیفه سجادیه, شیخ علی بن زین الدین بن محمد عاملی, شیخ علی صغیر, صحیفه سجادیه, صحیفه‌پژوهی, معارف صحیفه سجادیه

شرح الصحیفة السجادیة شیخ علی صغیر

درباره مؤلف

این کتاب توسط نوه شهید ثانی شیخ علی بن زین الدین بن محمد عاملی معروف به شیخ علی صغیر نوشته شده است. به گزارش شیخ حر عاملی، شیخ علی صغیر شاعر و ادیب بوده و در اصفهان می‌زیسته است. مؤلف از عالمان عصر صفوی است که که تا سال 1104 زنده بوده است.

 

درباره شرح

این کتاب شرح مبسوطی است که بر صحیفه سجادیه به سبک تفسیر مجمع البیان مرحوم طبرسی نوشته شده است. از این رو ترتیب کار شارح در این شرح اینگونه است که اول دعا را ذکر کرده و بعد از آن لغت،‌ اعراب و معنی بحث می‌شود. این همان اسلوبی است که مرحوم طبرسی در تفسیر مجمع البیان در تفسیر آیات قرآن از آن بهره برده است. شارح تمامی دعاهای صحیفه سجادیه را به همان اسلوب پیش‌گفته شرح کرده است. زبان این اثر عربی است.

این کتاب در سلسلة شروح علی الصحیفة السجادیة به عنوان جلد هشتم با تحقیق استاد محمدرضا فاضلی تصحیح و توسط انتشارات پژوهشکده باقر العلوم در قم چاپ و منتشر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه