لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

رییس بنیاد صحیفه سجادیه: صحیفه سجادیه خوانی در قالب پویش ملی و بین المللی ترویج می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی وافی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، بیان کرد: امام سجاد(ع) طلایه‌دار نهضت علمی در جهان اسلام هستند و لازم است که نسبت به شناخت و تبیین سخنان روایت شده از ایشان با محوریت ادعیه صحیفه سجادیه، نهضتی بزرگ شکل گیرد.

وی افزود: در میان آثار به یادگار مانده از امام سجاد(ع)، دعا نقطه عطف و معیار است، ادعیه‌ای که فقط در صحیفه سجادیه خلاصه نمی‌شود و بزرگان دینی تا هفت صحیفه از ادعیه این امام همام جمع آوری کرده‌اند.

وی با اشاره به این که امام از ظرف دعا برای انتقال پیام‌های الهی و معارف دینی استفاده کردند، گفت: عصاره معارف اهل بیت(ع)‌ در صحیفه سجادیه است و می‌توان از این کتاب برای تبیین سبک زندگی اسلامی در جامعه امروزی به خوبی استفاده کرد.

وافی گفت: ابعاد مختلف ارتباط انسان با خود، ارتباط انسان با خالق هستی، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با سایر مردم در صحیفه سجادیه مورد توجه قرار گرفته است و این کتاب به انسان می‌آموزد که در زندگی به دنبال چه اهدافی باشند و چگونه به آن دسترسی پیدا کنند.

وی با اشاره به این که دعا تنظیم کننده نگاه و بینش انسان است، بیان کرد: صحیفه سجادیه برای اوقات تنهایی انسان بهترین همدم اوست و ادعیه موجود در این کتاب می‌تواند برای همه حالت‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این که اکثر ادعیه صحیفه سجادیه استناد قرآنی دارد، ادامه داد: زندگی در محور ادعیه صحیفه سجادیه،‌ زندگی در جهان صلح و آرامش است و تجربه تبلیغ‌ بین‌المللی آن نشان داده است معارف این کتاب در صورت معرفی مناسب به مردم جهان مورد استقبال بی‌نظیری قرار خواهد گرفت.

رییس موسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه گفت: دعاهای صحیفه سجادیه دارای ارتباطی تنگاتنگ با یکدیگر بر مبنای زبان فطرت است که علاوه بر راهبردهای کلان در تمام حوزه‌های مورد نیاز جوامع اسلامی و زندگی انسان‌ها به کار می‌آید.

وی بیان کرد: ترویج حداکثری صحیفه سجادیه در میان مردم احتیاج به شوق افزایی دارد و نیاز است تا نهادهای دولتی و عمومی،‌ موسسات فرهنگی و تشکل‌های مردمی به صورت جدی برای این موضوع وارد میدان شوند و سازمان اوقاف و امور خیریه از پرچمداران این عرصه باشد.

وی ادامه داد: همچنین رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در کنار سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مجموعه‌های مرتبط با این موضوع باید بیش‌ازپیش برای ترویج معارف صحیفه سجادیه و تبیین ادعیه آن در میان مردم تلاش کنند.

وافی گفت: در موسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به دنبال جهشی بزرگ در راستای ترویج گسترده این کتاب ارزشمند هستیم و به همین منظور سال آینده در ۲۵ محور برنامه‌های متنوعی را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: برگزاری نشست با موضوع صحیفه سجادیه در روز میلاد امام سجاد(ع)‌ با همراهی و مشارکت فعال مسجد مقدس جمکران، رونمایی از کتاب با موضوع سندهای صحیفه سجادیه، اجرای پویش‌های صحیفه سجادیه‌خوانی در سطح ملی و بین‌المللی، برگزاری نخستین کنگره ملی هنری زین العباد، اجرای طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه در استان یزد، رونمایی از سایت و پایگاه اطلاع رسانی موسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه، دیدار با مراجع عظام تقلید، پیگیری راه‌اندازی مرکز حوزوی صحیفه سجادیه و انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی و دانشگاهی همچون حوزه علمیه خواهران برای گسترش معارف این کتاب معنوی از جمله برنامه‌های موسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه است.

وی ادامه داد: برای ترویج هرچه بیشتر صحیفه سجادیه در میان مردم، دفاتر استانی بنیاد صحیفه سجادیه را طی سال آینده در همه‌مناطق کشور ایجاد خواهیم کرد،‌ همچنین با تشکیل بانک اطلاعاتی از همه موسسات و افرادی که در زمینه نشر معارف این کتاب ارزشمند تلاش می‌کنند،‌ حمایت مادی و معنوی از فعالیت‌های ایشان را در دستور کار داریم.

گفتنی است در این نشست محمد رضا فخر روحانی، عضو هیات علمی دانشگاه قم نیز گزارشی از اقدام‌های انجام شده برای معرفی صحیفه سجادیه در ابعاد بین‌المللی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه