لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search
حذف شرط: ‌ معارف صحیفه سجادیه ‌ معارف صحیفه سجادیهحذف شرط: امام زین‌العابدین امام زین‌العابدینحذف شرط: امام سجاد امام سجادحذف شرط: بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه بنیاد بین المللی صحیفه سجادیهحذف شرط: بنیاد صحیفه سجادیه بنیاد صحیفه سجادیهحذف شرط: بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیهحذف شرط: دعاهای امام سجاد دعاهای امام سجادحذف شرط: صحیفه سجادیه صحیفه سجادیهحذف شرط: مرتضی وافی مرتضی وافیحذف شرط: معارف صحیفه سجادیه معارف صحیفه سجادیهحذف شرط: ﻧﻬﻀﺖ ﻣﻠﯽ ﺻﺤﯿﻔﻪﺧﻮاﻧﯽ ﻧﻬﻀﺖ ﻣﻠﯽ ﺻﺤﯿﻔﻪﺧﻮاﻧﯽحذف شرط: صحیفه‌پژوهی صحیفه‌پژوهی

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه: صحیفه سجادیه زبان مشترک انسان های امروز است

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه صحیفه سجادیه زبان مشترک انسانهای امروز است گفت: واژه های این کتاب خاص و ریشه در قرآن کریم دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد صحیفه سجادیه به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام مرتضی وافی ظهر دوشنبه در نشست خبری مؤسسه و بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام، طلایه دار علمی است، گفت: حرکت‌های علمی و فرهنگی امام سجاد، مغفول مانده است و نتوانسته‌ایم حقیقت جریان امامت و هدایت امام سجاد (ع) را به درستی ترسیم کنیم.

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه یکی از اهداف شکل‌گیری این بنیاد را بررسی بعد علمی و تربیتی امام سجاد در نهضت علمی و فرهنگی دانست و گفت: یکی از راه‌های شناخت سیره و منش امام سجاد (ع)، بررسی دعاها و آثار این امام است. این دعاها، معیار و میزان حرکت امام برای انتقال پیام‌های دینی به مسلمانان است و ایشان در ادعیه به دنبال اصلاح و ترقی نگاه‌ها و حفظ معرفت دینی بوده‌اند.

وی صحیفه سجادیه را نسخه کامل برای زندگی و عصاره معارف اهل بیت دانست و گفت: این صحیفه شامل دعاهایی برای ارتباط و خلوت انسان با خودش، ارتباط انسان با خالق هستی، ارتباط انسان با طبیعت و مخلوقات و همچنین ارتباط انسان با جامعه است.

حجت‌الاسلام وافی افزود: صحیفه سجادیه به انسان می‌آموزد که دارای نقصان معرفتی است و سپس به او می‌گوید که باید بیاموزی و حرکت کنی و می‌گوید که چه چیزهایی را و چگونه باید بیاموزی. این صحیفه دارای مضامین وحیانی در قالب زبان بشری است.

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به ویژگی‌های ادعیه امام سجاد (ع) گفت: این ادعیه برای همه حالت‌های انسان اعم از شادی، غم، امیدواری و… حرف دارد و منحصر در مصیبت‌ها نیست بلکه باعث ترقی و تنظیم بینش انسان است لذا مراجع تقلید تاکید دارند که صحیفه سجادیه باید کتاب درسی حوزه و دانشگاه شود.

وی صحیفه سجادیه را نیاز امروز انسان برای انس و خلوت دانست و گفت: صحیفه سجادیه، زبان مشترک انسان امروز است و کسانی که با صحیفه انس می‌گیرند، می‌دانند که این واژه‌ها و کلمات، معمولی نیستند و نشأت گرفته از واژه‌های قرآن هستند.

حجت‌الاسلام وافی افزود: دعاهای صحیفه سجادیه دارای سیر است و فرازهای آن در ارتباط با یکدیگرند و انسان را بر اساس یک زبان ساده فطری از نقطه‌ای به یک نقطه هدفمند معرفتی می‌رساند.

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه با اشاره به ضرورت ایجاد انگیزه و رغبت برای ترویج صحیفه سجادیه گفت: این صحیفه، سفارش شده امام زمان است و باید مجموعه‌هایی در کشور باشند تا این ادعیه را مورد توجه قرار دهند و صحیفه سجادیه باید در مراکز قرآنی و فرهنگی در ذیل قرآن و عترت تعریف شود.

وی فعالیت ارگان‌های مختلف در راستای ترویج صحیفه سجادیه را ضروری دانست و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، رسانه ملی و سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه نقشی اساسی و محوری دارند.

حجت‌الاسلام وافی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه در جهت ترویج این صحیفه گفت: بعد از ثبت این بنیاد، در چهار عرصه جدی، راهبردهایی را تعریف کردیم و برای سال ۱۴۰۰ برنامه‌های مختلفی داریم و مؤسسات و عناصر فعال، ناشران داخلی، اساتید، کتاب‌ها و فعالیت‌هایی که در راستای ترویج صحیفه سجادیه بوده است را شناسایی کرده‌ایم.

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه به برگزاری ۴ نشست در چهار سال گذشته توسط این بنیاد اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های مختلفی در کشور می‌توانند به ترویج صحیفه سجادیه کمک کنند از جمله «بنیاد صحیفه سجادیه» در اصفهان و مشهد، «کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)» در هرمزگان و «بنیاد مردمی صحیفه سجادیه».

وی به برنامه‌های بنیاد اشاره کرد و گفت: در روز میلاد امام سجاد (ع)، نشستی در جمکران با حضور اساتید صحیفه و با هدف انگیزه بخشی به نیروهای فعال در ترویج صحیفه، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام وافی برگزاری اولین «کنگره ملی هنری رسانه‌ای زین العباد» را از دیگر برنامه‌های این بنیاد دانست و گفت: این کنگره، بخشی از «طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه» و تکمیل‌کننده «کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)» در هرمزگان است.

رئیس بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه رونمایی از سایت جامع بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه را از برنامه‌های این بنیاد دانست و با اشاره به برگزاری مسابقات صحیفه سجادیه گفت: ملاقات با مراجع عظام، مکاتبه با ارگان‌ها و نهادهای مختلف برای ترویج صحیفه سجادیه و راه‌اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و رشته مطالعات حدیثی با رویکرد صحیفه سجادیه در حوزه از دیگر برنامه‌های این بنیاد هستند.

وی افزود: با حوزه علمیه خواهران تفاهمنامه‌ای امضا کردیم و با معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه، نشست‌های صحیفه پژوهی را در برنامه قرار داده‌ایم.

حجت‌الاسلام وافی نشر کتب مختلف درباره صحیفه سجادیه را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: پویش‌های مختلفی نیز در این زمینه برگزار کرده‌ایم از جمله پویش «نهضت صحیفه خوانی»، پویش «من صحیفه می‌خوانم» و پویش «من صحیفه را دوست دارم».

وی افزود: در حوزه شهری و شهروندی جلساتی با معاونت فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم داشتیم و برای ترویج صحیفه در خانه‌ها، برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین دفاتر نمایندگی استانی بنیاد را در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی و حمایت ائمه جمعه راه اندازی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه