لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

ترجمه فرانسوی صحیفه سجادیه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد صحیفه سجادیه، ترجمه فرانسوی با عنوان «Les Psaumes Del Islam» اثر دکتر فریده مهدوی دامغانی که انتشارات الهدی در سال ۲۰۰۳م و انتشارات انصاریان در سال ۲۰۰۶م آن را در یک جلد چاپ کرده است.

اثر با پیشگفتاری از مترجم دربارۀ امام سجاد علیه السلام و اسناد صحیفه آغاز شده و سپس به ترجمۀ ۶۱ دعای صحیفه، ادعیه روزانه و مناجات خمسه عشر پرداخته است. از خصوصیات این ترجمه در کنار هم قرار گرفتن متن عربی، لفظ خوانی لاتین آن و ترجمه فرانسه است.

به گفته مترجم، «ترجمه صحيفه سجاديه به زبان فرانسه دقيقا طبق اصول كتاب اصلي به زبان عربي انجام گرفته است؛ چون به كلام ائمه اطهار نمي‌توان دست برد؛ ولي كاري كه در رابطه با ترجمه اين كتاب انجام دادم اين بود كه چون متن‌هاي فارسي در دسترس مربوط به قديم بوده و جملات طولاني در آنها به كار رفته بود، سعي كردم جملات را واضح و بر اساس هر كدام از آيات ارايه دهم.» وي در تشريح كار ترجمه خود گفت: «آيات را به زبان فرانسه شماره ‌گذاري كردم و هر كدام از آنها بر طبق متن عربي، فارسي و انگليسي شماره ‌گذاري شد تا متن واضح، روشن و راحتي براي فرانسوي زبانان دنيا ارايه دهم.» او در انجام این کار سترگ از راهنمایی‌های پدر ارجمندش دکتر احمد مهدوی دامغانی بهره برده است.

برای دریافت متن ترجمه فرانسوی صحیفه سجادیه اینجا کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه