لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

انتشار کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» به قلم حجت‌الاسلام جواد محدثی

حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی در کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» به مفاهیم، موضوعات و محتوای دعاهای این کتاب پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری مفتاح به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین جواد محدثی از اساتید،‌ محققان و مولفان حوزه علمیه قم، در کتاب «آشنایی با صحیفه سجادیه» به مفاهیم، موضوعات و محتوای دعاهای این کتاب پرداخته است.

بر اساس این گزارش: در این کتاب، ضمن زندگینامه کوتاه امام سجاد علیه‌السلام و نقش دعا و مکتب نیایش، با اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه و خلاصه ای از مفاهیم و دعاهای ۵۴ گانه کتاب و برخی از موضوعات دعاها و ترجمه ها و شرح های مختلف صحیفه سجادیه آشنا می شویم.

مولف، در مقدمه این کتاب آورده است: صحیفه سجادیه میراث ارزشمند امام زین العابدین علیه السلام است، یکی از متون دعایی معتبر و از کتاب‌های بسیار مهم شیعه است.

متاسفانه آنگونه که باید شناخته شده برای عموم مردم نیست و گروهی اندک از فرهیختگان و اهل مطالعه منابع دینی با آن مانوسند و از دعا های آن بهره می برند.

اخیراً هم کم و بیش از زبان بزرگان می شنویم که باید صحیفه سجادیه برای جامعه و جوانان مطرح و معرفی شود و شایسته است که از کتب درسی قرار گیرد.

از این رو ضروری به نظر رسید که در معرفی این کتاب برای عموم اثری تعریف شود تا گامی در جهت این آشنایی باشد.

در این کتاب مختصر هم با زندگی اجمالی امام سجاد علیه السلام آشنا می شویم هم با مکتب دعا و نیایش هم با اهمیت و جایگاه صحیفه سجادیه و ماجرای پیدایش و سند آن، ضمن نگاه کلی به محتوای صحیفه، در بخشی هم به کتابشناسی صحیفه پرداخته شده تا با ترجمه ها طرح ها و پژوهش‌های مرتبط با آن آشنا گردیم.

در فصلی هم با عنوان «مفاهیم و موضوعات دعاهای صحیفه»، معرفی تک تک ۵۴ دعای صحیفه به صورت مختصر انجام گرفته است تا نما شمایی کلی از هر دعا داشته باشیم و در فصل‌های کوتاه بعدی تعدادی از موضوعات مهم تر و کاربردی‌تر را با تکیه بر متن دعا ها تبیین کرده‌ایم تا استفاده از معارف بلند این گنجینه آسان تر و در دسترس تر باشد بدیهی است که این کتاب تنها برای «آشنایی با صحیفه سجادیه» است نه معرفی کامل وادی حق لازم این میراث دعایی ماندگار، و برای رهایی برای راهیابی عمیق‌تر به گوهرهای صحیفه، باید به شرح هایی که عالمان دین نگاشته‌اند مراجعه کرد.

علاقه مندان برای دریافت این کتاب، می توانند به نشر معروف واقع در قم، بلوار معلم مجتمع ناشران واحد ۳۱۶مراجعه نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه