لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج): طعم قرآن و نهج البلاغه در صحیفه سجادیه محسوس است


حوزه/ صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام بعد از کتاب قرآن کریم و نهج البلاغه ظهور پیدا کرده، لذا طعم و اثر این دو کتاب شریف در آن محسوس است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در اولین نشست علمی صحیفه پژوهی که با همکاری بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه برگزار شد تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند اگر می خواهید عظمت کتاب صحیفه را ببینید دعای اول آن را با خطبه اول حضرت علی علیه السلام مقایسه کنید.

وی بیان کرد: صحیفه سجادیه بعد از قرآن کریم و نهج البلاغه ظهور پیدا کرده  که طعم و اثر این دو کتاب شریف در آن محسوس است.

حجت الاسلام فؤادیان خاطرنشان کرد: صحیفه سجادیه برای مسائل روز حرف دارد،ما وقتی که خودمان را در برابر کلام امام سجاد علیه السلام می بینیم می فهمیم که خود اهل بیت عنایت کرده اند که سر این سفره بیاییم و چگونه حرف زدن با خدا را بیاموزیم.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی تصریح کرد: اهل بیت آمده اند نحوه صحبت کردن و ارتباط گیری با خداوند را به ما یاد بدهند.

وی بیان داشت: معارفی که امام سجاد علیه السلام به ما آموخته اند بسیار جامع و کامل می باشد؛کتاب شریف ایشان صحیفه حتی در مباحث مختلف اعم از اجتماعی، روانشناسی، سیاسی و سایر علوم دارای پیام های روشنی است.

حجت الاسلام فؤادیان گفت: صحیفه، قرآن صاعد است؛ همان طور که قرآن نازل هر روز برای ما مطالب تازه ای دارد قرآن صاعد نیز می تواند معنا و مفهوم جدیدی برای انسان امروزه مطرح نماید.

معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) اظهار کرد: در ادبیات مسیحیان ملائکه جایگاه خاصی دارند؛ در دعای سوم امام سجاد علیه السلام در صحیفه در مورد ملائکه توصیف های دقیقی می بینیم که اگر این دعای مبارک را به هر اسقف و کشیش مسیحی ارائه دهیم می تواند مطالب کاربردی و عمیقی را در اختیار آنان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه