لوگو بنیاد صحیفه

شروح صحیفه

کتاب شناسی صحیفه

 متون صحیفه سجادیه

متن و ترجمه صحیفه سجادیه

صحيفه سجاديه (ترجمه خانم فاطمه احمدی)  

آموزه‌ های مهدوی

تدریس‌ها

صحیفه سجادیه

شرح صحیفه

Search

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه: لزوم تبادل نظر بین پژوهشگران عرصه صحیفه پژوهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، اولین نشست علمی از سلسله نشست های صحیفه پژوهی با همکاری بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه و با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش : حجت الاسلام مرتضی وافی مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه در این نشست اظهار کرد: یکی از بخش های مورد بررسی درباره خدمت به صحیفه سجادیه نشست و تبادل نظر با صحیفه پژوهانی است که در حوزه های مختلف اثر یا تألیفی داشته و یا ایده هایی در مورد ترویج این کتاب شریف دارند.

وی تاکید کرد: از اهداف تشکیل سلسله نشست های صحیفه پژوهی بررسی و تحلیل چهل موضوع مختلف است که یکی از این موضوعات اساتیدی هستند که در بحث شرح صحیفه سجادیه ورود پیدا کرده اند.

مدیر بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر برگزاری این نشست ها، ضبط و پخش آنها در فضای مجازی است.

در ادامه دکتر فخر روحانی دبیر سلسله نشست های صحیفه پژوهی ضمن اشاره به تولید آثار ارزشمندی حول صحیفه سجادیه گفت: یک نقطه خلأ در این زمینه به چشم می خورد، و آن کم توجهی به این مسئله است که شیعیان تنها در چند کشور منطقه خاورمیانه نیستند و ما وظیفه داریم به فکر شیعیانی که در سایر کشورهای دنیا زندگی می کنند و به این معارف دسترسی ندارند نیز باشیم.

سپس علی اصغر رضوانی بیان کرد: کلام اهل بیت نور است زیرا بنابر روایت ایشان از کل دَنَس مطهر هستند؛ این همان طهارت معنوی بوده و اهل بیت علیهم السلام می توانند با این طهارت به حقیقت نوری قرآن کریم برسند.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان معاون پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تصریح کرد: معارفی که امام سجاد علیه السلام به ما آموخته اند بسیار جامع و کامل می باشد؛ کتاب شریف صحیفه حتی در مباحث مختلف اعم از اجتماعی، روانشناسی، سیاسی و سایر علوم، دارای پیام های روشنی است.

وی خاطرنشان کرد: در ادبیات مسیحیان ملائکه جایگاه خاصی دارند؛ در دعای سوم امام سجاد علیه السلام در صحیفه در مورد ملائکه توصیف های دقیقی می بینیم که اگر این دعای مبارک را به هر اسقف و کشیش مسیحی ارائه دهیم می تواند مطالب کاربردی و عمیقی را در اختیار آنان قرار دهد.

حجت الاسلام فؤادیان در پایان گفت: صحیفه قرآن صاعد است؛ همان گونه که قرآن نازل هر روز برای ما مطالب تازه ای دارد قرآن صاعد نیز می تواند معنا و مفهوم جدیدی برای انسان امروزه مطرح نماید.

در پایان حجت الاسلام محمد صادق کفیل مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه به دلیل تعلیم معارف از سوی امام سجاد علیه السلام در قالب ادعیه پرداخت و گفت: در عصر امام سجاد علیه السلام حصر شدیدی وجود داشته و مخاطبی نبود که مباحث فقهی را به آنان بفرمایند؛ لذا امام سجاد علیه السلام به صحبت با خداوند پرداخته اند و معارف را در قالب دعا به دست ما شیعیان رسانده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما
اشتراک در خبرنامه